Laatste dagje in Lesotho!! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Paulien Hakkers - WaarBenJij.nu Laatste dagje in Lesotho!! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Paulien Hakkers - WaarBenJij.nu

Laatste dagje in Lesotho!!

Blijf op de hoogte en volg Paulien

27 November 2012 | Lesotho, Maseru

Donderdag 22 november:
Vanmorgen om 6 uur mijn bed uit, om ontbijt te maken voor Ellen. Want ze is jarig .. We kwamen zingend de slaapkamer binnen met het ontbijt in mijn handen. Ellen vond het erg lief! Nou super, we maken er een leuke gezellige dag van.

We hebben vanmorgen geholpen in de keuken, we hebben meer dan 300 pannenkoeken gebakken. Alle kinderen genoten hier volop van, want pannenkoeken krijgen ze eigenlijk nooit. Maar was het daarna ook best zat. Toen alles klaar was hebben we afscheid genomen van het keukenpersoneel. Ze vonden het erg jammer dat we weggingen.

Vanmiddag hebben we de buurtkinderen de ballonnen uit ons huisje gegeven, er hingen ontzettend veel voor Ellen haar verjaardag. En natuurlijk kregen ze wat lekkers omdat het onze laatste dag was. De laatste weken hebben ze ontzettend veel van ons gekregen, ze zijn ons daar ook dankbaar voor. We hebben een hele poos buiten gezeten. Ze zitten bij mij op schoot en knuffelen. Zulke lieve kinderen, ik ga ze ook echt missen.

We gingen vanavond uit eten met de directrice en 2 leraressen van de school. Zij weten ook echt waar ze over praten en zijn het volkomen met ons eens als we wat zien wat niet goed gaat. Omdat we er laat weer kwamen, moesten we alvast afscheid nemen van alle kinderen. Wat is dat vervelend, ik had toch een band opgebouwd en dan zie je ze gewoon nooit weer. De kleine kinderen begrepen er niet heel veel van, maar de oudere kinderen wel. Ze moesten ook huilen dat we weggingen. We kregen van iedereen een dikke knuffel en een high five. En dat was het dan ..

Het etentje was erg gezellig. We hebben bij Maseru Sun gegeten, daar was een lopend buffet. Het was heerlijk. We moesten naar een aantal uur ook afscheid nemen van hun. ‘M Khonthu de directrice houdt niet van afscheid nemen. Maar ik wilde haar toch bedanken voor alles. We kregen van iedereen een knuffel en lieve woorden mee. Dit was ons grote avontuur in Lesotho. Het was zo ontzettend gaaf om mee te maken. Echt om nooit te vergeten! Ik ben zo ontzettend blij dat ik dit gedaan heb. En ook wel een beetje trots op mijzelf.

• 27 November 2012 - 11:45

Anne-Loes:

Je mag ook zeker trots zijn op jezelf meid!!:)
    Het is niet zomaar wat, wat je hebt gedaan.

tot snel! xx

• 27 November 2012 - 15:03

Iris:

Daar mag je zeker trots op zijn!! Tot snel!!! Alvast een hele goeie terugreis gewenst!!

Jouw Mamma:

Hallo Meid jou avontuur zit er bijna weer op ,het is voor mij ook snel gegaan.Maar gelukkig zien wij mekaar weer over paar dagen.Wat jullie daar gedaan bebben ,zijn wij supertrots op ,een grote pluim waard.Wij hopen dat de juffen wat geleerd hebben van jullie.Een goede reis terug,en tot Zaterdag op Schiphol.Groeten pa en ma wilco en patrick