Weekje vakantie in Zuid-Afrika!! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Paulien Hakkers - WaarBenJij.nu Weekje vakantie in Zuid-Afrika!! - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Paulien Hakkers - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie in Zuid-Afrika!!

Blijf op de hoogte en volg Paulien

27 November 2012 | Lesotho, Maseru

Vrijdag 23 november:
Vanochtend om half 5 zijn we vertrokken naar Hazyview, dichtbij het Krugerpark. Hier gaan we ‘uitrusten’ en volop genieten van ons laatste weekje in Zuid-Afrika!!

Het was een lange maar een goede reis. We hebben in totaal ongeveer 12 uur in de auto gezeten. Volop in de hitte en net genoeg ruimte voor de koffers en om te zitten. Een kleine auto, maar die ons wel overal brengt.

Ik was erg moe toen we bij ons huisje aan kwamen. We hadden een klein kamertje geboekt voor weinig geld. Dit zagen we pas toen we aan kwamen. We kregen een grotere kamer aangeboden en deze hebben we ook genomen. Hier kunnen we onze week vakantie wel in doorbrengen.

We zitten hoog in de bergen met veel natuur om ons heen. En het Krugerpark op 20 km afstand. Beter kan niet!!

Zaterdag 24 november:
Vanochtend al vroeg vertrokken richting Sabie en Graskop. Ze hadden ons verteld dat we daar veel mooie dingen konden zien. Dit hebben we ook zeker gedaan.

We zijn eerst naar God’s Window & Rain Forest geweest. Dit was super mooi, hoog in de bergen. De omgeving was erg mooi en hadden mooi uitzicht. Alleen het was wat bewolkt, dat was wat minder. Ook stonden er allemaal souvenir kraampjes met allemaal leuke beelden van dieren. Natuurlijk nog wat leuks gekocht voor als ik weer terug ben in Nederland.

Daarna zijn we terug gereden naar Graskop, hier hebben we geluncht. We bestelden een sandwicht, maar hij was mega groot. Ze hadden boerenbrood gebruikt. De korst was wel 2 cm dik. Echt niet normaal! Naja, dat vond ik. Hier vinden ze dat heel normaal.

In Graskop hebben Ilona & ik wat ontzettends gaaf gedaan. Samen zijn we van een berg gesprongen, achterste voren naar beneden. Dit heet hier de BIG SWING. Wanneer je naar achter bent gevallen voel je niks meer onder je, zo raar gevoel. En dan naar 70 m swing je van links naar rechts in de lucht. Wat een kick geeft dat. Echt supergaaf!! We vielen met 180 km per uur naar beneden. Echt fantastisch om te doen. Je kunt het een beetje vergelijken met bungeejumping, maar hier val je naar achteren en blijf je nog even door de lucht swingen.

Naar een drukke maar leuke dag zijn we naar huis gereden. Helaas regende het vanavond en moesten we ons binnen vermaken. Het eerste vakantiedagje was top!!

Zondag 25 november:
Vanmorgen hebben Ellen & ik samen leuke dingen gedaan bij levens grote olifanten. We kregen eerst uitleg over een olifant en zijn geschiedenis. Ook werd er een stukje over zijn ingewanden vertelt. Dit was wel interessant om te horen. Daarna hebben wij ze eten gevoerd, we mochten ze aanraken en op ze rijden. Dit was echt een super mooie ervaring. We moesten eerst wennen aan de olifant en de olifant aan ons. We gingen eerst alles voelen en op het laatst kreeg ik een hele dikke natte, zanderige kus. Zo grappig, en kietelen. Haha!! Het rijden op de olifant was fantastisch. We hebben veel foto’s gemaakt, zo vergeten we deze ervaring nooit meer. Toppie!!

Vanmiddag hebben we een stuk rondgereden in Hazyview. Maar de meeste winkels waren gesloten en was er niet veel te doen. We zijn toen maar op een terras gaan zitten. Helaas regende het wel en was het erg koud. We zaten ook al snel binnen. We hebben vanavond hier ook wat gegeten. Dit was het eerste restaurant waar carpaccio op het menu stond. Natuurlijk moesten wij dat hebben. Heerlijk!! Het was weer een gezellig dagje.

Maandag 26 november:
Vanmorgen om 7 vertrokken naar het Krugerpark. We moesten ons eerst melden en werden daarna gecontroleerd op wapens. Maar die hebben wij niet bij ons .. Haha! We moesten eerst een heel stuk het park in rijden voordat wij dieren zagen. Naar een aantal km zagen we op 3 meter afstand allemaal antilopers bij onze auto staan. Erg leuk om ze van zo dichtbij te zien. Ze keken ons aan en bleven staan waar ze stonden.

We hebben vandaag veel dieren gezien, ook al moesten we soms goed zoeken. En soms stonden ze zo dichtbij dat we mooie foto’s konden maken. Echt heel gaaf! We hebben veel giraffen gezien en ook een groep olifanten. Je ziet ze wel eens in een dierentuin maar dan lopen ze niet vrij rond. Dit is erg leuk om te zien, zo dichtbij!

We hebben ook buffalo’s, veel aparte vogels, verschillende herten en een neushoorn gezien. Heel erg leuk om ze van zo dichtbij te zien. Antilopers waren er genoeg te zien vandaag, waar we ook reden we zagen ze overal staan en lopen. Ook hebben we schildpadden gezien, haha! Die hebben ze hier ook. Helaas hebben we vandaag geen leeuwen gezien, dat was wel jammer. Maar natuurlijk genoeg andere dieren.

Ik heb nog bij een shop in het Krugerpark allemaal leuke aandenkens gekocht voor in Nederland. Ik ben heel blij dat ik hier ben in Zuid-Afrika, maar ook zo blij als ik straks weer terug ga naar Nederland. Terug bij mijn familie & vrienden.

Naar ongeveer 7 uur te hebben rond gereden in Krugerpark zijn we naar huis gegaan. Dit was weer een geslaagd vakantiedagje.

Dit is een van mijn laatste verslagen. Wanneer ik terug ben in Nederland plaats ik er nog een verslag op. Want deze week hebben we bijna geen internet, we moeten per minuut betalen. Nog maar 4 dagen en dan ben ik weer terug in het koude kikkerlandje. Maar dat neem ik maar voor lief! Ga de temperatuur hier wel missen en alle bijzondere dingen die ik mee gemaakt heb.

Tot snel!
Paulien

• 27 November 2012 - 18:06

Ank De Ruiter:

Hoi paulien,

Alweer een super verhaal, en wat hebben jullie gave dingen gedaan. foto's bij jou mam gezien dat je bovenop zo'n grote olifant zit. (best wel een beetje jaloers op) en wat zijn die 8 weken snel gegaan. geniet nog ff, en dan een prettige reis terug naar Nederland!!
    en dat je dan jou Fam en Vrienden weer ziet, ook wel ff wennen denk ik in Nederland. en het belangrijkste, lekker weer in jou eigen bed slapen.
    ik spreek je wel een x, Groeten van ons.uit Vroomshoop.