Weekend Lionsrock!! 3 & 4 november - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Paulien Hakkers - WaarBenJij.nu Weekend Lionsrock!! 3 & 4 november - Reisverslag uit Maseru, Lesotho van Paulien Hakkers - WaarBenJij.nu

Weekend Lionsrock!! 3 & 4 november

Blijf op de hoogte en volg Paulien

06 November 2012 | Lesotho, Maseru

We zijn zaterdag om 9 uur vertrokken richting Bethlehem. Bij de grensovergang was het ontzettend druk, we hebben hier bijna anderhalf uur overgedaan. Paspoort moet dan twee keer gecontroleerd worden. Wat een onzin eigenlijk, ze kijken bijna nooit naar mijn foto of vragen mijn naam. Drukken er gewoon een stempel in. Ze moeten het gewoon afschaffen, niet normaal dat je soms zo lang moet wachten. We waren om half 11 pas echt uit Lesotho en eindelijk in Zuid-Afrika!

We moesten ongeveer twee en half uur rijden naar Lionsrock Lodge. We hebben alle tijd, dus we hebben mooi rustig aan gedaan. Ik reed de heenweg naar Lionsrock Lodge. Onderweg moesten we stoppen: STOP POLITIE! Shit, hebben wij weer. Ja, ik reed te hard, ik mocht 100 km maar ik reed 24 km te hard. Wie had nou verwacht dat we staande werden gehouden door de politie in Zuid-Afrika!! We moesten eerst 600 rand bestalen, ongeveer 60 euro. Daarna zei de politie van 200 rand ook goed, of is dat te veel? We moesten uiteindelijk 100 rand betalen, dat is 10 euro voor 24 km te hard. Nou, daarvoor kun je in NL niet te hard rijden. Ik ben er goed vanaf gekomen. Daarna de hele weg netjes aan de snelheid gehouden. Mijn ma zei al, ben je het in Zuid-Afrika nog niet afgeleerd. Haha!

Toen we eenmaal bij Lionsrock aankwamen, keek ik mijn ogen uit. We reden tussen de dieren door. Antilopers, zebra’s, struisvogels en veel andere dieren. Super gaaf om dit te zien.! De omgeving was erg mooi. Het huisje zag er ook super goed uit, hadden het goed voor elkaar. Allemaal een kamer voor zichzelf en een super mooie douche die aan de muur zat. En lekker warm, ook erg belangrijk.

Vanmiddag hebben een soort safari gedaan door het Lionsrock. We hebben de leeuwen en tijgers van dichtbij gezien. Ze lopen hier wel achter hekken op een grote oppervlakte. Omdat de beesten hier in Lionsrock mishandeld of verwaarloosd in andere landen zijn ze niet echt te vertrouwen. Maar konden er wel heel dichtbij komen. Echt ontzettend gaaf om dit te zien.

Vanmiddag hadden we dan eindelijk WIFI, dus we konden lekker ons gang gaan op internet. Een poging gedaan met mijn ouders om te skypen. Dit is helaas niet gelukt, maar zondagochtend wel. Ik heb toen tijdens het ontbijt een hele poos met ze gepraat, leuk om ze dan te zien. Ze zien dat het goed met mij gaat, en ik zie het zelfde daar. Ik geniet hier elke dag, natuurlijk zit het mij niet altijd mee. Maar genieten staat bij mij hier voor op, dit avontuur doe ik niet snel weer. Want mijn ouders missen, broertjes, vrienden en familie is toch niet heel erg leuk. Gelukkig hebben we facebook en telefoon. Maar de tijd gaat gelukkig ook super snel, zitten al bijna in de 6de week. En gaan alleen nog maar leuke dingen hier doen. Toppie!

Zondagmiddag rond 12 uur zijn we weer richting Lesotho gereden, naar een fantastisch weekend!! Wat heb ik het naar mijn zin gehad, echt helemaal geweldig! Toen we terugreden moesten we eerst 13 km op een onverharde weg rijden, echt heel vervelend rijden. Onze auto maakte al een heel raar geluid, maar dat deed hij sowieso al omdat er overal steentjes lagen. Maar toen we weer op de verharde weg kwamen deed de auto nog steeds zo raar. En toen opeens: SHIT, WE HEBBEN EEN LEKKE BAND!! Jaa, dat hadden we inderdaad. Gelukkig wist Ellen hoe ze een band moesten vervangen. Maar dat was al snel niet meer nodig, er kwam een man ons helpen. Dat was heel vriendelijk van hem. Hij had de band zo verwisseld. En wij hebben voor de zekerheid bij een tankstation de auto zijn banden laten oppompen, water en olie gecontroleerd. We moeten natuurlijk die andere band nog laten maken. Zondag is namelijk hier ook het meeste gesloten. We zijn drie verstandige dames uit Nederland, wij doen het hier gewoon allemaal even. Haha!! Al met al heb ik een top weekend gehad en weer veel meegemaakt. We hadden geluk dat we aan een drukke weg stil stonden toen onze band het had begeven. Een bijzonder weekend!

  • 06 November 2012 - 12:49

    Ank De Ruiter:

    Paulien, Fantastich wat je allemaal meemaakt, en de mooie foto's geeft ons een beeld wat jij daat tegenkomt. ik kan mij voorstellen dat je je Fam mist, maar des te meer geniet je 1 december als je hun weer ziet, en andersom. Gr ank.

  • 06 November 2012 - 22:44

    Iris:

    Paulien, ik heb het ook weer gelezen. Leuk om je te volgen!! Ik snap heel goed dat je iedereen mist, dat is ook logisch. Maar inderdaad, gewoon GENIETEN!!!!
    Met 2 weekjes ben je alweer thuis!! Nog alle dingen doen die je daar wilt doen en dan weer gezellig veilig naar Sibculo komen!:D

    Dikke kus,

    Ier

  • 09 November 2012 - 18:30

    Elles:

    Paulien, ook jouw verhalen zijn mooi om te lezen!!
    Ik volg jullie alle drie, jullie maken hetzelfde mee maar schrijven allemaal op jullie eigen manier en dat is mooi om te lezen!
    Geniet nog van de laatste weken.

    Groetjes Elles Berg (schoonmama van Ilona)

  • 12 November 2012 - 22:10

    Kim:

    Geweldig verhaal!
    En logisch hoor dat je iedereen mist!missen jou ook! :$ Hihi.
    Klinkt geweldig lionsrock! Ben toch wel jaloers hoor! Hahaha.

    Liefs! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 9809

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 01 December 2012

Vrijwilligerswerk in Lesotho !! ( Zuid - Afrika )

Landen bezocht: